Strona korzysta z plików cookies w celu poprawnego wyświetlania treści i realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

mapa strony
    

Podsumowanie I półrocza realizacji projektu

W okresie od stycznia do czerwca 2010 r. do projektu Realizacja strategii rozwoju Ośrodka Badawczo-Produkcyjnego Politechniki Łódzkiej ICHEM Sp. z o.o. poprzez podniesienie kompetencji zawodowych pracowników spółki przystąpiło 47 pracowników firmy. W tym czasie odbyło się 15 szkoleń o różnej tematyce, w łącznym wymiarze 37 dni. Wzięło w nich udział 186 uczestników. Przez cały ten okres prowadzone były również zajęcia z języka hiszpańskiego (146 godzin) dla 15 słuchaczy. Zajęcia odbywały się w siedzibie firmy lub w jednostkach szkoleniowych. W czasie zajęć uczestnikom zapewniono materiały szkoleniowe oraz posiłki. Po zakończeniu każdego z kursów pracownicy otrzymali certyfikaty uczestnictwa.

W ramach Zadania 4 projektu (Realizacja szkoleń „Umiejętności menedżerskie wysokiej kadry zarządzającej”) odbyło się dwudniowe szkolenie pt. „Bazowe kompetencje profesjonalnego menedżera – trening umiejętności menedżerskich”. Wzięło w nim udział 8 menedżerów.

W ramach Zadania 5 projektu (Realizacja szkoleń na auditorów ISO 9001:2000 oraz z zakresu zarządzania jakością według norm ISO) zrealizowano dwudniowe szkolenie „Auditor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2008”, w którym wzięło udział 9 osób. Kolejne szkolenia z tego zakresu zaplanowano na II połowę 2010 r.

Szkolenie "Auditor wewnętrzny ZSZ ISO 9001 i HACCP" dla 5 uczestników zrealizowano natomiast w ramach Zadania 6 (Realizacja szkoleń z zakresu ISO 22000 oraz HACCP). Kolejne szkolenia w ramach tego Zadania zaplanowano na II połowę 2010 r.

W pierwszej połowie 2010 r. zrealizowano w całości Zadanie 10 (Realizacja szkoleń z zakresu sprzedaży i relacji z klientami). Przeprowadzono dwa dwudniowe kursy: „Negocjacje partnerskie” dla 10 osób oraz „Trening negocjacji partnerskich – kurs zaawansowany”, w którym wzięło udział 9 uczestników.

Również Zadanie 11 (Realizacja szkoleń z zakresu księgowości, kadr i płac) zostało całkowicie zrealizowane. Obejmowało ono cykl szkoleń przeznaczonych dla pracowników działów księgowego i kadr. Odbyło się pięć szkoleń z zakresu księgowości: „Podatek dochodowy od osób prawnych – jak prawidłowo rozliczać się z Urzędem Skarbowym”, w którym wzięły udział 2 osoby; „Aktualności w rachunkowości – przegląd Krajowych Standardów Rachunkowości” (2 osoby); "Środki trwałe w księgach rachunkowych z uwzględnieniem Międzynarodowych Standardów Rachunkowości" (3 osoby); "Nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od towarów i usług” (3 osoby); "Koszty uzyskania przychodów w aspekcie podatków: VAT, CIT, PIT" (2 osoby) oraz dwa szkolenia z zakresu kadr i płac: "Świadczenia z ubezpieczenia społecznego" (2 osoby); "Prawo pracy 2010 w siedmiu krokach" (3 osoby). Dzięki oszczędnościom poczynionym przy realizacji tego zadania, dwukrotnie przekroczono zakładaną w Projekcie liczbę dni szkoleniowych dla etapu szkoleń „Księgowość 2010”.

Zadanie 12 (Realizacja szkoleń z zakresu IT) przebiega dwutorowo. W pierwszym półroczu 2010 r. odbyły się szkolenia z obsługi oprogramowania MS Office (Excel 2007, Outlook 2007 oraz MS Project) oraz z zakresu obsługi oprogramowania SIMPLE.ERP (moduły: Produkcja, Finanse i Księgowość oraz Majątek trwały). Największy zakres miały szkolenia z programu Excel, w których łącznie wzięło udział 42 pracowników oraz Outlook – 37 osób. Z programu MS Project przeszkolono 6 osób. W szkoleniach z obsługi SIMPLE.ERP uczestniczyło 13 pracowników dla modułu Produkcja oraz po 6 dla modułów Finanse i Księgowość oraz Majątek Trwały.

Od września, po dwumiesięcznej wakacyjnej przerwie, będę realizowane kolejne szkolenia. Szczegółowe terminy oraz listy uczestników są dostępne w zakładce Kalendarz szkoleń. Mamy nadzieję, że w dalszym ciągu szkolenia będą cieszyły się dużym zainteresowaniem uczestników.